Gauntlet Legends – underhållning & irritation

Gauntlet Legends dc
Vi är nog alla överens om att det ser rätt katastrofalt ut.

För ett tag sedan köpte jag Gauntlet Legends till Dreamcast, men det är först nu som jag gett mig på actionrollspelet. Upplägget är enkelt – ett renodlat hack n’ slash där man kliver upp i level när tillräckligt många fiender (och de är otroligt många) har fallit till marken.

Det första intrycket är dock smått skrattretande, och det känns som en fult designad hemsida när titelskärmen visar sig.

Samarbetsläget är emelleritd det som gör hela spelet intressant, och tillsammans med tre vänner kan man bege sig ut på äventyr. Efter varje bana kan man också köpa (så länge pengarna finns) uppgraderingar till den valda karaktären och det finns hela 12 olika fantasyinspirerade krigare att välja mellan.

Detta är ett Diablo – utan loot – på den allra mest avskalade nivån. Och visst finns det mycket mer att önska, men det som verkligen irriterar mig är att menyerna är väldigt missvisande. När det är dags för att spara fortskridandet får jag först leta igenom manualen, och sedan får jag och mina vänner gå in och spara våra karaktärer var för sig. Det största problemet uppstår dock när jag ska avsluta spelet för en av karaktärerna, och istället för att just en spelare lämnar äventyret avslutas hela spelet, och ingen av de andra karaktärerna sparas.

Detta är otroligt irriterande, och efter tre, fyra timmars spelande som bara försvunnit upp i rök har jag svårt att tänka mig att återvända till Gauntlet Legends.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.